neděle 8. listopadu 2009

Důvod vzniku této stránky

Pro začátek by se asi hodilo ozřejmit, proč jsem se vůbec rozhodl vytvořit tuto stránku. A důvodem ani tak není publikace mých textů za účelem obohatit čtenáře mými úvahami ohledně filmu, ani rozšíření jeho filmových obzorů, i když do jisté míry bych se rád pokusil i o to. Tím bych dal zároveň na srozuměnou, že ačkoliv v názvu blogu stojí, že bych se zde měl snažit psát o audiovizi obecně, řeč bude především o filmu. Ale zpět. Tento blog není ani tolik určen pro čtenáře, jako pro mě. Osobně jsem jeho smysl viděl v rozvíjení vlastní divácké sebereflexe a mého přemýšlení o filmu pomocí publikování mých vlastních poznámek a textů. A pro tento způsob jsem se rozhodl proto, že mi zkrátka písemná forma vyhovuje ze všeho nejvíce a protože se snažím zastávat to, že vlastní myšlenky je třeba prezentovat, vyventilovat je z vlastní mysli a to třeba i jen pro osobní potřebu. Tudíž doufám, že mi tato forma pomůže k lepšímu pochopení filmu, jakožto média a snad se i pokusím nějak charakterizovat můj přístup k němu. Bude se jednat o osobní poznámky týkající se širších úvah o filmu či jen o obyčejné analýzy jednotlivých filmových děl, ale také pokusy o charakteristiku vlastního diváctví, které chápu jako nezbytné pro hlubší porozumnění filmu obecně. Avšak aby nedošlo k nedorozumnění.. Tento blog není !pouze! pro mojí osobní potřebu, ale jakékoliv impulsy k diskuzím samozřejmě rád uvítám a pokud někoho ze čtenářů mé texty zaujmou a stane se stálým návštěvníkem tohoto blogu, budu pochopitelně ještě raději. Co se týká mého výběru vizuální střídmosti profilu, řekl bych jen to, že jsem se nesnažil o jeho estetickou vytříbenost, ale šlo mi hlavně o přehlednost a praktické záležitosti. Příspěvky se budu snažit psát co nejčastěji a pokusím se jim věnovat nějaký ten volný čas, ale zpravidla říkám, záleží na mém časovém vytížení, které se rozhodně bude v různých obdobích měnit.

Žádné komentáře:

Okomentovat